גירושין יכול להיות תהליך מאתגר ומייסר רגשית, אבל הדרכה נכונה, הכוונה וליווי מקצועיים  יכולים לעשות את כל ההבדל. כאשר אתם שוקלים את האפשרויות שעומדות בפניכם, הבנת ההבדלים בין גישור לליטיגציה היא חיונית, במיוחד עבור זוגות שרוצים להימנע מפגיעה בילדים או בבן/בת הזוג.

גישור מול ליטיגציה – בחירת הדרך הנכונה

גישור הוא גישה שיתופית לגירושין שבה שני הצדדים עובדים עם מגשר צד שלישי ניטרלי כדי להגיע להסדר מוסכם. התהליך הזה מעודד תקשורת פתוחה ופשרה, ומאפשר לזוגות לשמור על שליטה על תוצאות הגירושין שלהם. לעומת זאת, ליטיגציה כרוכה בפתרון סכסוכי גירושין באמצעות מערכת בתי המשפט, כאשר כל צד מיוצג על ידי עורכי הדין שלו. שופט מקבל בסופו של דבר החלטות לגבי חלוקת נכסים, משמורת ילדים ועניינים אחרים אם הצדדים לא יכולים להגיע להסדר בעצמם.

אחד המקרים בהם גישור היה הדרך האופטימלית לסיים מערכת יחסים מתואר במאמר נוסף בבלוג שלי, אבל לפני שתמהרו לקרוא אותו, בואו להבין את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות:

 

גישור גירושין – יתרונות וחסרונות

גישור גירושין מאפשר לזוגות לקבל החלטות לגבי עתידם במקום להשאירם בידי שופט. בדרך כלל, הגישור הוא זול יותר מהתדיינות משפטית, מכיוון שהוא דורש פחות הופעות בבתי משפט והוצאות משפט. פגישות הגישור הן פרטיות, ומספקות מרחב בטוח לזוגות לדון בנושאים רגישים ללא חשש מביקורת ציבורית, ובנוסף, הוא יכול לסייע בשימור מערכות יחסים ידידותיות, במיוחד כשמדובר בהסדרי הורות משותפת.

מצד שני, גישור מוצלח מסתמך על נכונותם של שני הצדדים לשתף פעולה ולהתפשר, מה שאולי לא תמיד ניתן להשיג במצבי עימות גבוה. במקרים בהם קיים חוסר איזון כוחות משמעותי בין הצדדים, ייתכן שהגישור לא יגן כראוי על זכויותיו של בן הזוג הפגיע יותר, ולבסוף, בעוד שזוגות רבים מצליחים להגיע להסכמות באמצעות גישור גירושין, אין ערובה לפתרון אם שני הצדדים לא יכולים להגיע להסכמה.

ליטיגציה – יתרונות וחסרונות

הליטיגציה מספקת אמצעי הגנה משפטיים והליכים רשמיים כדי להבטיח יחס הוגן והגנה על זכויות כל אחד מהצדדים. במקרים בהם גישור גירושין אינו בר ביצוע עקב סכסוך גבוה או שימוש לרעה, התדיינות משפטית עשויה לספק דרך הכרחי לפתרון. בנוסף, צווי בית משפט שניתנו באמצעות ליטיגציה מחייבים מבחינה משפטית, ניתנים לאכיפה, ומספקים בהירות וודאות לשני הצדדים.

מצד שני, התדיינות משפטית מעמידה את כוח קבלת ההחלטות בידיו של השופט, מה שעלול לגרום למצב שבו מתקבלות תוצאות שאף אחד מהצדדים לא מוצא אותן משביעות רצון. בנוסף, הליכים בבית המשפט עלולים להיות ארוכים, לגזול זמן רב ולהאריך את העומס הרגשי והכלכלי של הליך הגירושין. יתרה מכך, ליטיגציה נוטה להיות יקרה יותר מגישור עקב שכר טרחת עורך דין, הוצאות משפט והוצאות אחרות הקשורות להליכים משפטיים פורמליים.

בחירת הגישה הנכונה עם עו"ד גישור גירושין

עו"ד גישור גירושין מבין שכל הליך פרידה בין בני זוג נשואים הוא ייחודי ודורש יחס מותאם. בין אם אתם בוחרים בגישור או בהתדיינות משפטית, עורך דין גישור גירושין מחויב לתמוך בטובתכם ולהדריך אתכם לקראת פתרון התואם את המטרות והעדיפויות שלכם.

עם המומחיות והליווי החומל והמקצועי שלי, נוכל לנווט את המורכבות של הליך הגירושין בביטחון ובבהירות. אני מזמינה אתכם ליצור קשר עוד היום לתיאום פגישת ייעוץ וביצוע הצעד הראשון לקראת עתידכם.

 

לסיכום,

כשזוג מחליט להתחתן הכל נראה ורוד ויפה, אך לאורך שנות הנישואין, לא מעט זוגות מוצאים שיחסיהם עולים על סרטון ואט אט מתפוררים מול יניהם. כשיש ילדים שמעורבים וקיימים כבוד ואכפתיות בין שני הצדדים, הבחירה בגישור גירושין יכולה להיות הצעד החכם והנכון.

גם עבור זוגות אמידים, כמו אלו של יוסי ויסמין, חיי הנישואין, בשלב מסוים, עלולים להיות אתגר שלא ניתן לצלוח, עד לכדי קבלת ההחלטה הקשה והכואבת לפרק את החבילה. רוצים לדעת איך הסיפור הזה הסתיים עבורם? לחצו כאן וגלו איך עזרתי להם לצלוח את הליך הגירושין ללא התערבות בית המשפט.

לפרטים נוספים חייגו​

גלי הופמן
גלי הופמן
23/02/2023
יחס אישי , מקצוענות
גלית מור יוסף
גלית מור יוסף
22/06/2022
עורכת דין שהיא קודם כל בן אדם ,מקצועיות שאין שני לה לא בכדי כל התיקים שלה מנצחים רודפת צדק ואמת כאשר טובת הילד עומדת לנגד עיניה נמצאת בתיקים הכי סבוכים ומוכיחה את האמת כל פעם מחדש באומץ וחוכמה עושה את הבלתי ייאמן
rinat shavit
rinat shavit
22/06/2022
כמו נווה מדבר, מצאתי עורכת דין ישרה, מקצועית ביותר, אדיבה, אנושית והוגנת. על רופאים אומרים:" מלאכים בלבן", אבל גם כאן עוסקים בדיני נפשות, ולכן לעורכת הדין שירה שואף דגן מגיע התואר:מלאכית בגלימת הפרקליט.
DIANA LEVI
DIANA LEVI
22/06/2022
עורכת דין משכמה ומעלה,נלחמת עבור לקוחותיה!

ייעוץ משפטי דיסקרטי בנושא משפחה

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם